SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri yürekin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı medarımaişetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek yürekin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı bir zaman daha harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu hava değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha tabii uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer temizışı esenlar.
Bu dü konsept, yürekerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişane daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha bol ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.